Organizmų klasifikavimas
Mokslinė klasifikacija padeda grupuoti organizmus pagal jų giminingumo ryšius nuo žemiausio lygmens – rūšies – iki aukščiausio – karalystės. Grupuodami organizmus mokslininkai remiasi kiekvieno iš jų aprašu.

Šiuolaikinius organizmų klasifikavimo pagrindus sukūrė švedų mokslininkas Karlas Linėjus (Carl von Linné). XVII a. antroje pusėje jis pasiūlė organizmų rūšis įvardyti dviem lotyniškais žodžiais: pirmuoju nurodyti gentį, o antruoju – rūšį.
Pavyzdžiui, mūsų rūšies pavadinimo Homo sapiens pirmasis žodis Homo reiškia gentį žmogus, o sapiens – rūšį protingasis. Lietuviškas mūsų rūšies pavadinimas – protingasis žmogus.
Šiuolaikinę penkių karalysčių – augalų (Plantae), gyvūnų (Animalia), grybų (Fungi), protistų (Protista) ir monerų (Monera) – sistemą1969 m. pasiūlė Robertas H. Vitakeris (Robert H. Whittaker).

Pagal šią sistemą organizmai skirstomi atsižvelgiant į ląstelės tipą (ar ji turi branduolį, ląstelės sienelę, kitas organeles), sandaros sudėtingumą (vienaląsčiai ar daugialąsčiai, ar turi organus, organų sistemas) ir mitybos būdą (gamintojai ar vartotojai).
Organizmų klasifikavimas padeda juos surašyti, taip pat nustatyti, kurie organizmai gyveno seniau, kurie gyvena dabar, o kurie niekada negyveno ir yra tik mistinės būtybės.
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba daryti išvadas remdamiesi sudėtingais informacijos šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti kai kuriuos priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Geba susieti sudėtingus informacijos šaltinius įvairiuose kontekstuose ir remdamiesi šių šaltinių teikiamais įrodymais nuosekliai paaiškinti priežastinius ryšius.
(6G) Geba plėtoti argumentus kritiškai vertindami paaiškinimus, modelius, duomenų interpretacijas ir pateiktus eksperimentus asmeniniame, regioniniame ir pasauliniame kontekstuose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
4 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(4G) Demonstruoja gamtamokslinį mąstymą ir argumentavimą, taiko šiuos gebėjimus neįprastose situacijose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba pateikti duomenis keliomis formomis, interpretuoti sudėtingus duomenis ir kritiškai vertinti gamtamokslinių teiginių patikimumą bei teisingumą.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
4 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(4G) Demonstruoja gamtamokslinį mąstymą ir argumentavimą, taiko šiuos gebėjimus neįprastose situacijose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/